Historia

Al llarg dels segles, el riu Segura, ha definit l’esdevenir dels pobles i cultures que han viscut a Rojales. Les fèrtils terres regades per les seves aigües han assegurat la seva supervivència des del quart mil·lenni abans de Crist, tal com testifiquen els primers vestigis humans datats en el Neolític Final. A la zona també hi són presents les restes d’assentaments ibers, romans i àrabs.

A principis del segle XIV, Rojals es defineix com a poble sota el seu actual nom -Rojales-Roxales- i emplaçament, amb la construcció d’un conjunt hidràulic urbà de característiques monumentals, que vertebrarà els barris del municipi a banda i banda de la llera del riu Segura i definirà la seva fisonomia. A partir de llavors, Rojals, viurà una florent evolució com a poble hortolà.

Va ser a partir de 1773, quan Rojals va viure un important creixement demogràfic gràcies al desenvolupament de la seva agricultura, activitat de gran pes fins al segle XIX. Amb la revolució industrial, els habitants del municipi van saber adaptar-se als canvis i van desenvolupar altres sectors econòmics fins a l’actualitat, on el turisme despunta entre els serveis més demandats.

Aumentar tamaño