PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL I SEGURETAT DE LA INFORMACIÓ
MARCS NORMATIUS
L’Ajuntament de Rojales es regeix en matèria de protecció de dades de caràcter personal i seguretat de la informació, principalment, pels següents marcs normatius:
-
Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de les seues dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades (RGPD d’ara en avant).
-
Llei orgànica 3/2018 de 5 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal i garantia dels drets digitals (LOPDGDD d’ara en avant).
-
Reial decret 3/2010 de 8 de desembre. Esquema Nacional de Seguretat (ENS d’ara en avant).
-
Reial decret 951/2015, de 23 d’octubre, de modificació del Reial decret 3/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l’Esquema Nacional de Seguretat en l’àmbit de l’Administració Electrònica.
-
Desenvolupaments reglamentaris, instruccions, directives, normes i estàndards vigents a cada moment sobre protecció de dades de caràcter personal i seguretat de la informació.
Sobre la base de la Disposició addicional primera de LOPDGDD -Mesures de seguretat en l’àmbit del sector públic- aquest Ajuntament adopta l’Esquema Nacional de Seguretat com a marc normatiu de referència en matèria de mesures de seguretat aplicables en LOPDGDD, addicionalment a la seua pròpia aplicabilitat general sobre els serveis i informacions de l’Ajuntament, tracten o no dades de caràcter personal.
PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL – Llei orgànica 3/2018 de 5 de desembre
Responsable del Tractament
Ajuntament de Rojals NIF: P0311300H
Domicili
Carrer del Dic de la Encantá, 1, 03170 Rojales, Alacant
Correu: info@rojales.es
Telèfon: 966715001
Delegat de Protecció de Dades
Correu electrònic: dpd@rojales.es
Correu postal: Carta (recomanable certificada, no obligatori) dirigida a l’Ajuntament de Rojales, Registre d’Entrada, *Carrer del Dic de la *Encantá, 1, 03170 Rojales, Alacant , indicant “Delegat de Protecció de Dades”.
Finalitats
Gestió dels procediments administratius i activitats realitzades per l’Ajuntament en l’exercici de les seues competències i obligacions.
No es prenen decisions automatitzades sobre la base de perfils.
Conservació de les dades
Les seues dades seran conservades durant el període establit pel tractament, la legislació aplicable i els requeriments aplicables a la conservació d’informació per part de l’Administració Pública.
Legitimació / Bases jurídiques aplicables
Els diferents procediments i activitats municipals comporten tractaments basats en diferents bases jurídiques enumerades en el RGPD:
-
Consentiment de la persona interessada, quan es requerisca.
-
Relació contractual.
-
Interessos vitals de l’interessat o d’altres persones.
-
Exercici de poders públics conferits al responsable del tractament i/o compliment d’una obligació legal aplicable al responsable del tractament.
-
Desenvolupament de les competències municipals conferides per la legislació estatal i autonòmica reguladora del règim local.
-
Legislació significativa bàsica:
-
-
Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
-
Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
-
Llei 40/2015 d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
-
Legislació específica dels serveis municipals. Depén de cada tractament.
-
Les bases jurídiques 4 i 5 recullen la pràctica totalitat dels tractaments municipals, però la resta poden ser *legitimantes i/o complementàries en tractaments concrets, en els quals s’indicarà específicament aquesta circumstància en el seu formulari (instància de part) o en la seua comunicació (d’ofici).
Destinataris
Les seues dades podran ser comunicats a les entitats públiques i/o privades competents, intervinents o necessàries per a la tramitació dels procediments i/o gestió de les activitats municipals, i en els supòsits previstos per la Llei.
Drets
Vosté pot exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició, limitació del tractament, portabilitat i (en el seu cas) retirada del consentiment prestat. Així mateix, Vosté pot dirigir-se a l’Autoritat de Control per a reclamar els seus drets.
Per a exercir aquests drets, Vosté ha de dirigir una sol·licitud a l’Ajuntament de Rojales, Registre d’Entrada, Carrer del Dic de la Encantá, 1, 03170 Rojales, Alacant, indicant “Delegat de Protecció de Dades”.
Aquesta sol·licitud pot realitzar-la mitjançant:
1) Correu ordinari. Recomanat (no obligatori) correu certificat.
2) Instància presencial o en Seu Electrònica.
3) Correu electrònic dirigit a: dpd@rojales.es
En tots els casos, l’Ajuntament ha de verificar la seua identitat com a titular de les dades. Per a aquesta verificació, Vosté pot triar entre aquestes dues opcions:
-
-
Aportar fotocòpia d’un document acreditatiu de la seua identitat (DNI, NIE, Passaport).
-
Expressar el seu consentiment perquè l’Ajuntament puga verificar la seua identitat de manera telemàtica (innecessari en cas d’instància presentada en Seu Electrònica), per a això ha d’indicar el seu nom i cognoms, el tipus de document per a la consulta (DNI, NIE) i el seu número. En cas d’indisponibilitat dels serveis telemàtics, Vosté haurà d’aportar fotocòpia del document acreditatiu de la seua identitat.
-
Transferències internacionals.
No es realitzen transferències internacionals de dades. En casos puntuals on fora necessari, se sol·licitarà la corresponent autorització a l’Autoritat de Control.